Naamsbekendheid
Kort daarna begon het merk al snel met het publiceren van advertenties in de landelijke kranten om Citroën op de kaart te zetten in alle provincies. Zelfs in 1925 werd al duidelijk dat het bereikbaar maken van mobiliteit voor het grote publiek en het bieden van comfort hoog in het vaandel stonden bij Citroën. “Het devies van Citroën is nog steeds economie, comfort, snelheid en veiligheid”, stond in een advertentie gepubliceerd in 1925. De populariteit van Citroën in Nederland groeide gestaag en al snel werd een lijst van officieel aangestelde agenten samengesteld, zodat Citroën een landelijk dekkend netwerk kreeg. Citroën hanteerde pakkende leuzen in advertenties: “Voorjaarsverrassing! ’N Citroën voor den prijs van een motor met zijspan”, of “Een aanbieding die gij eens ernstig in overweging moet nemen.”
Citroëngebouw
Citroën groeide verder door en vestigde een sterke positie in het Nederlandse straatbeeld. Niet alleen met personenauto’s overigens, maar ook met bedrijfswagens. Om de groei van Citroën in Nederland in goede banen te leiden, betrok Citroën in 1931 het zogeheten Citroëngebouw aan het Stadionplein in Amsterdam. Dit was tot 2014 het hoofdkantoor van Citroën Nederland.
Stellantis
In april 1976 werd Citroën onderdeel van de PSA Group, wat leidde tot versterkte innovatie en verdere groei van het merk. In 2021 fuseerde PSA Group met Fiat Chrysler Automobiles (FCA) tot Stellantis – nu een van de grootste aanbieders van mobiliteit ter wereld. Onder de vlag Stellantis blijft Citroën innovatieve en karakteristieke modellen op de markt brengen, met een onveranderd sterke focus op onderscheidend design, indrukwekkend comfort en toegankelijkheid voor het grote publiek.