Corona en slechthorend



April 2020, Naarden – In deze tijd van Corona is het voor slechthorende extra lastig om in contact te blijven met anderen en zo eenzaamheid te voorkomen. OnlineHoortoestel.nl introduceert een innovatie: hoortoestellen waarbij de slechthorende met een audicien samen een hoortest op afstand doet. Nadat het gehoorverlies door de hoortoestellen zelf in kaart is gebracht, worden de hoortoestellen op afstand ingesteld door de audicien. Zodoende worden slechthorenden volwaardig en professioneel geholpen zonder dat deze, soms kwetsbare, doelgroep de straat op hoeft. “We leveren niet in op kwaliteit. Zowel de hoortest als de instelling zijn van dezelfde kwaliteit als in de traditionele hoorwinkels, die nu grotendeels gesloten zijn.” aldus Guido Makker, audicien Onlinehoortoestel.nl.

Het hoortoestel brengt zelf het gehoorverlies in kaart
De hoortoestellen in kwestie worden per post naar de slechthorende toegestuurd. Vervolgens logt de klant in op een app en plaatst de hoortoestellen op zijn/haar oren. Samen met de audicien wordt daarna op afstand de hoortest uitgevoerd. De audicien beoordeelt vervolgens het gehoorverlies en kan de hoortoestellen instellen op het specifieke gehoorverlies van de betreffende drager. Op basis van ervaringen van de drager kunnen de hoortoestellen vervolgens nog via internet verder worden bijgesteld. Dit gebeurt echter sporadisch. In de meeste gevallen is de eerste instelling direct goed.
De high end hoortoestellen waarmee dit kan, zijn uitgerust met artificial intelligence en zijn daarmee de eerste zelflerende hoortoestellen ter wereld. Deze innovatie blijft leren van de real-life luisterervaring van alle gebruikers over de hele wereld en onthoudt de voorkeuren per luistersituatie van alle gebruikers. Dit gebeurt met een zelflerend algoritme, waardoor het toestel zich blijft ontwikkelen. Ook biedt het de gebruiker verschillende mogelijkheden om tot een gewenste weergave van het geluid te komen.

hoortoestel

10% van de Europese bevolking is slechthorend én aan huis gekluisterd
Bij 90% van de mensen met gehoorverlies kan een hoortoestel de communicatie verbeteren. En communicatie is juist nu zo belangrijk om eenzaamheid te voorkomen. Bij bellen, videobellen en bezoek op afstand ondervinden slechthorenden echter snel problemen met de verstaanbaarheid. ”Daarom is het juist nu zo belangrijk om actie te ondernemen als u merkt dat u minder goed hoort. We zijn er trots op dat wij in deze moeilijke tijden slechthorenden vanaf de bank thuis gewoon kunnen voorzien van de beste hoorzorg. We doen dat inmiddels voor slechthorenden in binnen- en buitenland. De reacties zijn hartverwarmend.’’ aldus Guido Makker. “Omdat we de hoortest en instelling met videobellen doen, zijn we vaak de eersten waarmee mensen weer zonder extra inspanning een gesprek kunnen voeren.”

7 jaar voordat men het ‘durft’ met alle gevolgen van dien
In normale tijden duurt het gemiddeld zeven jaar voordat een slechthorende de fysieke stap naar een hoorwinkel ‘durft’ te maken. Daar waar een bril een mode-accessoire is geworden, is dit voor een hoortoestel niet het geval. De gevolgen van slechthorendheid zijn groot als men middels een hoortoestel het gehoor niet tijdig verbetert. Slechthorendheid kan onder andere tot eenzaamheid leiden. Doordat de drempel om een hoorwinkel binnen te stappen nu door Corona nog groter is, wordt er verwacht dat nog meer slechthorenden hun slechthorendheid niet aanpakken. Deze manier van in- en afstellen op afstand moet dit probleem doorbreken.

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat u onze website zo goed mogelijk beleeft. Als u deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer informatie

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.

Sluiten